Publications of the Research Unit Digital Economy

  1. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2003

    Jahrgang 2, Nr. 4, Dezember 2003

    Neuer ZEW Stimmungsindikator Dienstleister der Informationsgesellschaft

    Auf Basis der ZEW/Creditreform Konjunkturumfrage bei Dienstleistern der Informationsgesellschaft gibt das ZEW ab dieser Ausgabe des ZEW…

  2. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2003

    Jahrgang 2, Nr. 3, Oktober 2003

    Dienstleister der Informationsgesellschaft: Zuversicht steigt

    Die saisonbereinigte jährliche Umsatzwachstumsrate der Dienstleister der Informationsgesellschaft ist im dritten Quartal 2003 um 0,3 Prozentpunkte…

  3. ICT Report // 2003

    2003

    Unternehmen in der Internetökonomie

    Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) bestimmen in starkem Maße den Geschäftsalltag von Unternehmen in Deutschland. Fast alle Unternehmen sind inzwischen online,…

  4. ZEWnews English edition // 2003

    No. 3 - 2003

    • University and College Graduates in Short Supply
    • The German Chemical Industry: A Force for Innovation
    • German Companies Bear Double Tax Burden
    • ZEW Conference
    • ZEW Financial Market Test
    • ZEW Calendar; Publications

    In…

  5. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2003

    Jahrgang 2, Nr. 2, Juli 2003

    Dienstleister der Informationsgesellschaft: erster Silberstreif am Horizont?

    DasWachstum im Wirtschaftszweig Dienstleister der Informationsgesellschaft hat sich im zweiten Quartal 2003 besser entwickelt, als es…

  6. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2003

    Jahrgang 2, Nr. 1, April 2003

    Verhaltener Jahresauftakt bei Dienstleistern der Informationsgesellschaft

    Die jährliche Umsatzwachstumsrate der Dienstleister der Informationsgesellschaft ist im ersten Quartal 2003 auf 1,7 Prozent gesunken,…

  7. ZEW Discussion Paper No. 02-42 // 2002

    What's Spurious? What's Real? Measuring the Productivity Impacts of ICT at the Firm-Level

    In order to assess the productivity effects of information and communication technologies (ICT), regressions based on cross–sectional firm–level data may yield unreliable results for the commonly employed…

  8. ZEW Discussion Paper No. 02-54 // 2002

    Optimal Cover Prices and the Effects of Website Provision on Advertising and Magazine Demand

    I derive and estimate a model for cover price setting in print media markets where actors are faced by two interrelated demand curves: the demand for the print medium and the demand for advertising space.…

  9. Contributions to Edited Volumes and Conference Proceedings // 2002

    Quantification of Qualitative Data Using Ordered Probit Models

    This paper aims at providing business survey analysts with simple econometric tools to quantify qualitative survey data. We extend the traditional and commonly applied method proposed by Carlson and Parkin…