1. ZEW Discussion Paper Nr. 08-045 // 2008

    The Adoption of New Technologies and the Age Structure of the Workforce

    This paper provides firm-level evidence for the relationship between the age structure of the workforce and the adoption of new or significantly improved technologies in service sector firms. Furthermore, it…

  2. ZEW Discussion Paper Nr. 08-044 // 2008

    Noncognitive Skills, Internet Use and Educational Dropout

    Using data from the German Socio-Economic Panel for the years 2000 to 2006 we analyze the determinants and labor market effects of educational dropout. In addition to classical variables like family background…

  3. ZEW Discussion Paper Nr. 08-043 // 2008

    Heterogeneous Labour Markets in a Microsimulation-AGE Model: Application to Welfare Reform in Germany

    Labour market reforms that are designed to stimulate labour supply at the lower end of the wage distribution can never be precisely restricted to affect only the target group. Spillovers to and feedback from…

  4. ZEW-Dokumentation Nr. 08-03 // 2008

    Trends im Retail-Banking: Ausländische Banken im deutschen Bankenmarkt

    Kaum ein anderes Geschäftsfeld im deutschen Bankensektor hat sich in den vergangenen Jahren so dynamisch entwickelt wie das Retail-Banking. Ein wesentlicher Grund hierfür ist die zunehmende Präsenz…

  5. Finanzmarktreport Schweiz // 2008

    Juli 2008

    • Konjunkturerwartungen bleiben getrübt
    • Eurozone: Konjunkturerwartungen weiterhin auf niedrigem Niveau
    • USA: Experten rechnen wieder mit Zinserhöhungen
    • Japan: Konjunkturerwartungen hellen sich auf
    • Großbritannien:…
  6. ZEW-Branchenreport Informationswirtschaft // 2008

    Jahrgang 7, Nr. 2 , Juli 2008

    Gute Stimmung bei den wissensintensiven Dienstleistern

    Im zweiten Quartal 2008 hat sich die konjunkturelle Lage der Unternehmen der Branchen Steuerberatung und Wirtschaftsprüfung, Unternehmensberatung,…

  7. Referierte Fachzeitschrift // 2008

    Globalizing Domestic Absorptive Capacities

    Promising innovation impulses originate increasingly from customers, suppliers or competitors outside of a firm’s traditional home market. We investigate how firms can adjust their absorptive capacities to…