1. ZEW Discussion Paper Nr. 20-033 // 2020

    Unemployment Benefit Duration and Startup Success

    Despite the importance of business creation for the economy and a relevant share of new firms being started out of unemployment, most research has focused on analyzing the effect of unemployment insurance (UI)…

  2. ZEW Discussion Paper Nr. 20-032 // 2020

    What Happens when Separate and Unequal School Districts Merge?

    We study the welfare effects of school district consolidation, i.e. the integration of disjoint school districts into a centralised clearinghouse. We show theoretically that, in the worst-case scenario, district…

  3. ZEW Discussion Paper Nr. 20-031 // 2020

    Trade Liberalization and SO2 Emissions: Firm-Level Evidence from China’s WTO Entry

    Is trade liberalization contributing to cleaner production amongst manufacturing firms? Theoretical predictions and empirical evidences are mixed. This study utilizes China’s dual trade regime and China’s…

  4. ZEW Discussion Paper Nr. 20-030 // 2020

    A Global Decline in Research Productivity? Evidence from China and Germany

    In a recent paper, Bloom et al. (2020) find evidence for a substantial decline in research productivity in the U.S. economy during the last 40 years. In this paper, we replicate their findings for China and…

  5. #ZEWPodcast // 2020

    Folge 1 mit Prof. Friedrich Heinemann: Die deutsche EU-Ratspräsidentschaft

    Im #ZEWPodcast „Wirtschaft · Forschung · Debatten“ beleuchtet ZEW-Ökonom Prof. Friedrich Heinemann die Erwartungen an Deutschland als guten europäischen Moderator und betont, dass ein solcher „nicht zu jeder…

  6. ZEW-Newsletter // 2020

    2020-06

    1. Aktuell
    2. Personalia
      • Im Gedenken
    3. Presse
    4. Neue Publikationen
      • ZEWnews
      • ZEW-Kurzexpertisen
      • ZEW-Finanzmarktreport
      • Deutscher Immobilien-Finanzierungsindex (DIFI)-Report
      • ZEW Discussion Papers
  7. Deutscher Immobilien-Finanzierungsindex(DIFI)-Report // 2020

    Quartal 2 - 2020

    • Die Corona-Krise trifft die Branche mit voller Kraft
    • Nur der Logistiksektor könnte profitieren
    • Erneuter Abwärtstrend auf den Refinanzierungsmärkten
    • Der Margendruck scheint überwunden